Виды практики



Педпрактика – кесиптик ишмердуулуктун алгачкы тажрыйбасын калыптандыруунун негизи



Педагогикалык практика жогорку квалификациядагы мугалим адистерди даярдоо процессинде негизги орунду ээлейт. Компетенттүү адистерди даярдап чыгуу бүгүнкү күндө коом тарабынан жогорку окуу жайларынын алдына коюлган негизги талаптардан болуп калды. 2015-жылы КРда иштелип чыккан мамлекеттик билим берүү стандартында адистерди даярдоодо педагогикалык практикалардын ролуна өзгөчө басым жасалып, практиканын үч түрү окуу пландарына киргизилген. ЭАББПКнын чет тили бөлүмүндө окуу планына ылайык 2-курстун 9 базасында 4-семестринде, 11 база 1-курстун 2-семестринде “адаптациялык - педагогикалык практика” 3 кредиттик 90 саат көлөм, “кесиптик –базалык практика” 3-курстун 9 базасында 5-семестринде, 11 база 2-курстун 3-семестринде 6 кредиттик 180 саат көлөм, “кесиптик –профилдик практика” 3-курстун 9 базасында 6-семестринде, 11 база 2-курстун 4-семестринде 6 кредиттик 180 саат көлөм менен киргизилген.

Адаптациялык- педагогикалык практика

Максаты : Болочок мугалимдерди кесиптик-практикалык жактан даярдоо жана алардын кесиптик-педагогикалык багытын калыптандыруу. Адаптациялык-педагогикалык практиканы өтөө менен практиканттар: . мектептеги окуу-тарбия процессинин уюштурулушун түшүнөт; -өзүнүн адистиги боюнча сабактардын мазмуну менен таанышат ; -педагог катары өзүнүн кесиптик денгээлин өнүктүрүүгө жана өзүн өзү тарбиялоого мүмкүнчүлүк алат; -класс жетекчинин функционалдык милдеттерин түшүнөт жана окуучулар менен иш алып бара алат; -тарбиялык саатты жана класстан сырткаркы иштерди жүргүзүү ык машыгуусуна ээ болот;

Кесиптик-базалык педагогикалык практика

Максаты : келечек кесип ээлерин өзүнүн адистиги боюнча функционалдык милдеттерин толугу менен аткарууга жана билим берүү мекемесинде класс жетекчи катары окуучулар менен биргеликте окуу тарбия иштеринин системасын ишке ашыра билүүсүнө жетишүү. Кесиптик- базалык педагогикалык практиканы өтөөнүн жыйынтыгында студент-практиканттар: -окуу предмети жана тарбиялык иштер боюнча календардык-тематикалык планды түзө алат; -түрдүү типтеги сабактардын пландарын,план-конспектилерин жаза алат; -сабактарды жана тарбиялык иш-чараларды өтүүдө окутуунун заманбап технологияларын,интерактивдүү методдорду колдоно алат; -окутуунун сапатын баалоонун технологияларын колдоно билет; -окуучуга психологиялык-педагогикалык мүнөздөмө жаза алат; -кесиптик маселелерди чечүүдө педагогикалык билимдерди пайдалана алат; -теориялык билимдерди практикада колдоно билет;

Кесиптик-профилдик педагогикалык практика


Максаты : келечек кесип ээлерин өзүнүн адистиги боюнча функционалдык милдеттерин толугу менен аткарууга жана билим берүү мекемесинде класс жетекчи катары окуучулар менен биргеликте окуу тарбия иштеринин системасын ишке ашыра билүүсүнө жетишүү. Кесиптик- базалык педагогикалык практиканы өтөөнүн жыйынтыгында студент-практиканттар: -окуу предмети жана тарбиялык иштер боюнча календардык-тематикалык планды түзө алат; -түрдүү типтеги сабактардын пландарын,план-конспектилерин жаза алат; -сабактарды жана тарбиялык иш-чараларды өтүүдө окутуунун заманбап технологияларын,интерактивдүү методдорду колдоно алат; -окутуунун сапатын баалоонун технологияларын колдоно билет; --класс коллективине психологиялык-педагогикалык мүнөздөмө жаза алат; -кесиптик маселелерди чечүүдө педагогикалык билимдерди пайдалана алат; -теориялык билимдерди практикада колдоно билет;




Кесиптик-профилдик (педагогикалык) практика экинчи жана үчүнчү курстардагы практикалардын логикалык жыйынтыктоочу этабы катары эсептелинет. Практика студенттердин окуу жайында алган кесиптик жана адистик билимдерин жана адаптациялык-педагогикалык, кесиптик-базалык практикаларында өздөштүргөн теориялык, практикалык ык, машыгууларын бышыктоо үчүн багытталган. Практикада студент башталгыч класстарда мугалим катары окуу-тарбиялык иштерди жүргүзөт.




ЭАББПКнын чет тили болумундо ар бир педагогикалык практикаганын алдында багытточу конференция уюштулуруп, практиканын максаттары жана милдеттери студенттреге кенири тушундурулуп, жол коопсуздук эрежелери, санитардык гигиеналык эрежелерин сактоо боюнча интруктаж откорулот.




Кесиптик-базалык практиканын журушундо





Болочок мугалимдин өзүнүн адистиги боюнча окутуучулук функцияны толугу менен аткарууга жана билим берүү мекемесинде окуучулар менен окуу-тарбиялык иштердин системасын класс жетекчиси катары ишке ашыруу менен окуу планынын психологиялык, педагогикалык, методикалык бөлүгүндөгү билимдерди системалаштыруу ишке ашырылат. Бул практика педагогика, психология, методика предметтери боюнча алган билимдерди интеграцияланган топтоштуруу аркылуу тарбиялык жана окуу предмети боюнча окутуучулук кызматты аткарууда, теориядан практикага өтүүдө негизги ролду ойнойт.

Адаптациялык-педагогикалык практиканын мазмуну:

Убактысы

Аткарылчу иштердин мазмуну

Ким аткарат

1-күн

-Багыт берүүчү конференцияны өткөрүү жана педагогикалык адаптациялык практиканын мазмуну, милдеттери менен тааныштыруу.

-Мектептерге алып баруу; мектеп админстрациясы менен пикир алмашуу; алардын функционалдык милдеттери менен таанышуу.

-Класстарга бөлүштүрүү.

Факультеттин практика башчысы, деканат, кафедра башчысы

Методисттер.

2-күн

-Бөлүнгөн класстын документациясын окуп үйрөнүү: окуучулардын өздүк делолору, класстык журналы, күндөлүк ж.б.

-Окуучулардын социалдык абалына, жетишүүсүнө, тартибине анализ жасоо;

-Социалдык педагогдун ишинин мазмунун окуп үйрөнүү.

Методист, класс жетекчиси, Педагогика жана психология каф-нын методисттери,

студент-практикант

3-күн

-Класс жетекчисинин иш пландарын окуп үйрөнүү, тарбиялык, жылдык пландардын түзүлүшүнө анализ жасоо;

-Класс жетекчисинин милдеттерин билүү;

-Окуучуга педагогикалык-психологиялык мүнөздөмө жазууну үйрөтүү;

Методист, класс жетекчиси.

-педагог,

-психолог.

4-күн

-Класстагы окулуучу предметтик сабактарга катышуу;

-Окуучулардын сабакка болгон мамилелерине педагогикалык-психологиялык анализ жасоо;

Студент-практикант

Методист, студент-практкиант

5-күн

-Класстагы тарбиялык сааттардын өтүлүшүнө катышуу жана аны өтүүнүн методикасы менен таанышуу;

-Бир тарбиялык сааттын план-конспектисин даярдоо жана расписание боюнча өтүү;

Методист, класс жетекчиси.

Студент-практикант

-педагог.

6-күн

-Мектептеги өтүлүүчү коомдук иштерге катышуу, жардам берүү. Окуучулардын өзүн-өзү башкаруу органдарынын иштеринин мазмунун окуп үйрөнүү;

-

Студент-практикант

-педагог.

7-күн

-Мектептеги усулдук бирикмелердин иштеринин мазмунун окуп үйрөнүү;

-Инновациялык технологиялардын колдонулушундагы анализ;

Методист

8-күн

-Класс жетекчисинин ата-энелер менен иш алып баруусунун өзгөчөлүктөрүн жана методикасын окуп үйрөнүү;

-Ата-энелер комитеттеринин иш планы, жасаган иштери менен таанышуу;

Класс жетекчиси, методист.

Студент-практикант

9-күн

- Мектептеги өзүнүн адистиги боюнча өтүлүүчү сабактарга катышуу, анын өзгөчөлүктөрүн окуп үйрөнүү;

-Предметтик мугалимдер менен аңгемелешүү, өзүнүн тандап алган адистигине баа берүү;

Методист

Студент-практикант

10-күн

Мектептеги, класстагы тартиби начар, милицияда учетто турган окуучу балдар менен иштөөнүн методикасын окуп үйрөнүү;

-Рекетчилик ж.б. терс көрүнүштөр боюнча кандайча иш чаралар жүргүзүлүүдө, аларга анализ берүү;

Класс жетекчи, соцпедагог,

-педагог.

-психолог.

11-күн

-Мектепте жана мектептен сырткары өтүлүүчү маданий-спорттук иштердин жүрүшүнө анализ;

-Окуучулардын андай иш-чараларга болгон мамилелерине байкоо жүргүзүү;

-Планда көрсөтүлгөн иш чаралардын аткарылышына анализ;

Мектептин тарбия иштери боюнча жооптуу кызматкери.

12-күн

-Адаптациялык практиканын жүрүшүнө отчет жазуу.

Методист

Студент-практикант

Кесиптик-базалык практиканын мазмуну:

1. Окуп үйрөтүү, өздөштүрүү:

- мамлекет тарабынан иштелип чыккан нормативдик-укуктук жана мугалимдер түзгөн (“Билим берүү жөнүндө”, “Мугалимдин статусу жөнүндө” мыйзамдар, окуу пландары жана программалары, календардык, тематикалык жана предметтик мугалимдин сабактарынын пландары) документтерди;

- класстагы окуу жана тарбиялык иштерди уюштуруунун, ишке ашыруунун методикасын;

- мектептеги коомдук уюмдардын, кружоктордун, предметтик кабинеттердин иштеринин мазмуну, методдорун;

- окуу, тарбиялык жана сабактан сырткаркы иштерди, предметтик кечелерди өткөрүүнү;

- класс коллективин жана жеке окуучуну окуп үйрөнүүгө керек болгон билим, ыктарды, методиканы;

- класс жетекчисинин ишинин системасын;

- инновациялык технологиялардын, интерактивдүү методдордун, алдыңкы педагогиканын тажрыйбаларынын маңыз-мазмунун окуп үйрөтүү жана аларды БППте колдонууну;

2. Катышуу:

- предметтик мугалимдин өткөрө турган сабактарына дидактикалык материалдарды даярдоого;

- түрдүү типтеги сабактардын пландарын түзүүгө;

- сабак жана тарбиялык иштердин календардык-тематикалык пландарын түзүүгө;

- КТПда көрсөтүлгөн сабактардын түрдүү типтерин өткөрүүгө;

- Окуу предмети боюнча сабактан тышкаркы таанып билүүчүлүк иштерди өткөрүүгө;

- Класстык сааттарды даярдоого жана өткөрүүгө;

- Окуучуларга окуу материалдарын өздөштүрүүгө жардам берүүгө;

Педагогикалык практикага учурунда студент бөлүнгөн класстагы расписание боюнча сабактарды жана класстык сааттарды өтөт.

3. Ишке ашырат:

- сабакка жалпы-дидактикалык, психологиялык анализ берүүнү;

- окуучунун же класстын психолого - педагогикалык мүнөздөмөсүн түзүүнү;

- кесиптик өзүн-өзү тарбиялоонун жана өнүктүрүүнүн программасын реализациялоону;

- педагогика, психология, методикадан илимий рефераттарды, докладдарды, курстук иштерди аткаруу үчүн илимий-изилдөөчүлүк иштерди;

4. Педагогика, психология, методика боюнча илимий-изилдөөчүлүк иштерди, рефераттарды, докладдарды аткарат.

Кесиптик-профилдик (педагогикалык) практиканын мазмуну

1. Иштерди алып баруу:

- окуу пландарын (окуу планы, окуу программасы, предметтик мугалимдин календардык, тематикалык жана сабактын планы) түзүү боюнча;

- сабактын план-конспектисин, класстык сааттын жана ата-энелер чогулушунун пландарын түзүү;

- предмети боюнча окуу кабинетинде (окутуунун техникалык каражаттары, таблицалар, көргөзмө куралдар, таркатуучу дидактикалык материалдар, интерактивдүү доскалар ж.б.) иш жүргүзүү;

- педагогикалык процессти түрдүү формаларда ( сабак, семинар, лабораториялык, практикалык сабактар, тегерек стол, экскурсия, факультативдик, кружоктор ж.б.) жүргүзүү;

- предмет боюнча класстан сырткаркы иштерди алып баруу;

- окуучулардын жекелик жана жаш курактык өзгөчөлүктөрүн эске алуу;

- класс жетекчисинин тарбиялык иштерин жүргүзүү;

- бүтүндөй педагогикалык процессинде билим берүүнүн заманбап технологияларын колдонуу;

2. Катышуу

- предметтик мугалимдин өткөрө турган сабактарына дидактикалык материалдарды даярдоого;

- түрдүү типтеги сабактардын пландарын түзүүгө;

- сабак жана тарбиялык иштердин календардык-тематикалык пландарын түзүүгө;

- КТПда көрсөтүлгөн сабактардын түрдүү типтерин өткөрүүгө;

- Окуу предмети боюнча сабактан тышкаркы таанып билүүчүлүк иштерди өткөрүүгө;

- Класстык сааттарды даярдоого жана өткөрүүгө;

- Окуучуларга окуу материалдарын өздөштүрүүгө жардам берүүгө;

3. Ишке ашыруу

- активдүү практикалык иш-аракеттерди (сабактар, класстык сааттар, тарбиялык иш-чаралар ж.б.).

- жалпы класска жана жеке окуучуга педагогикалык-психологиялык мүнөздөмөлөрдү жазууну.

- кесиптик өзүн-өзү тарбиялоонун жана өнүктүрүүнүн программасын реализацияноону.

- сабакка жана башка иш-чараларга анализ жүргүзүүнү;

- окуучулардын жетишүүсү, катышуусу жана мониторинг боюнча отчетторду түзүүнү.

-мектеп документациясы (журналдар, өздүк делолор, күндөлүктөр ж.б.) менен иштөөнү.


Педпрактика – кесиптик ишмердуулуктун алгачкы тажрыйбасын калыптандыруунун негизи



Педагогикалык практика жогорку квалификациядагы мугалим адистерди даярдоо процессинде негизги орунду ээлейт. Компетенттүү адистерди даярдап чыгуу бүгүнкү күндө коом тарабынан жогорку окуу жайларынын алдына коюлган негизги талаптардан болуп калды. 2015-жылы КРда иштелип чыккан мамлекеттик билим берүү стандартында адистерди даярдоодо педагогикалык практикалардын ролуна өзгөчө басым жасалып, практиканын үч түрү окуу пландарына киргизилген. ЭАББПКнын чет тили бөлүмүндө окуу планына ылайык 2-курстун 9 базасында 4-семестринде, 11 база 1-курстун 2-семестринде “адаптациялык - педагогикалык практика” 3 кредиттик 90 саат көлөм, “кесиптик –базалык практика” 3-курстун 9 базасында 5-семестринде, 11 база 2-курстун 3-семестринде 6 кредиттик 180 саат көлөм, “кесиптик –профилдик практика” 3-курстун 9 базасында 6-семестринде, 11 база 2-курстун 4-семестринде 6 кредиттик 180 саат көлөм менен киргизилген.

Адаптациялык- педагогикалык практика

Максаты : Болочок мугалимдерди кесиптик-практикалык жактан даярдоо жана алардын кесиптик-педагогикалык багытын калыптандыруу. Адаптациялык-педагогикалык практиканы өтөө менен практиканттар: . мектептеги окуу-тарбия процессинин уюштурулушун түшүнөт; -өзүнүн адистиги боюнча сабактардын мазмуну менен таанышат ; -педагог катары өзүнүн кесиптик денгээлин өнүктүрүүгө жана өзүн өзү тарбиялоого мүмкүнчүлүк алат; -класс жетекчинин функционалдык милдеттерин түшүнөт жана окуучулар менен иш алып бара алат; -тарбиялык саатты жана класстан сырткаркы иштерди жүргүзүү ык машыгуусуна ээ болот;

Кесиптик-базалык педагогикалык практика

Максаты : келечек кесип ээлерин өзүнүн адистиги боюнча функционалдык милдеттерин толугу менен аткарууга жана билим берүү мекемесинде класс жетекчи катары окуучулар менен биргеликте окуу тарбия иштеринин системасын ишке ашыра билүүсүнө жетишүү. Кесиптик- базалык педагогикалык практиканы өтөөнүн жыйынтыгында студент-практиканттар: -окуу предмети жана тарбиялык иштер боюнча календардык-тематикалык планды түзө алат; -түрдүү типтеги сабактардын пландарын,план-конспектилерин жаза алат; -сабактарды жана тарбиялык иш-чараларды өтүүдө окутуунун заманбап технологияларын,интерактивдүү методдорду колдоно алат; -окутуунун сапатын баалоонун технологияларын колдоно билет; -окуучуга психологиялык-педагогикалык мүнөздөмө жаза алат; -кесиптик маселелерди чечүүдө педагогикалык билимдерди пайдалана алат; -теориялык билимдерди практикада колдоно билет;

Кесиптик-профилдик педагогикалык практика


Максаты : келечек кесип ээлерин өзүнүн адистиги боюнча функционалдык милдеттерин толугу менен аткарууга жана билим берүү мекемесинде класс жетекчи катары окуучулар менен биргеликте окуу тарбия иштеринин системасын ишке ашыра билүүсүнө жетишүү. Кесиптик- базалык педагогикалык практиканы өтөөнүн жыйынтыгында студент-практиканттар: -окуу предмети жана тарбиялык иштер боюнча календардык-тематикалык планды түзө алат; -түрдүү типтеги сабактардын пландарын,план-конспектилерин жаза алат; -сабактарды жана тарбиялык иш-чараларды өтүүдө окутуунун заманбап технологияларын,интерактивдүү методдорду колдоно алат; -окутуунун сапатын баалоонун технологияларын колдоно билет; --класс коллективине психологиялык-педагогикалык мүнөздөмө жаза алат; -кесиптик маселелерди чечүүдө педагогикалык билимдерди пайдалана алат; -теориялык билимдерди практикада колдоно билет;