Сурамжылоого анализ
Онлайн жолугушууга катышкан 24 бүтүрүүчү сурамжылоого катышты, жана төмөндөгүдөй суролорго жооп беришти.
1. ОшМУнун жана ЭББП колледжинин миссиясы менен таанышсызбы?
2. ОшМунун жана ЭББП колледжинин миссиясы жөнүндө маалыматты кайсы булактар аркылуу таанышасыз?
3. ЭББП колледжинин профессордук –окутуучулук курамынын деңгээлин кандай деп баалайсыз?
4. ЭББП колледжинин материалдык-техникалык базасынын деңгээли кандай?
5. ОшМунун жетекчилиги бүтүрүүчүлөрдүн муктаждыктарын, сунуштарын, сын пикирлерин эске алабы?
6. ОшМунун жетекчилиги, окутуучулары, студенттери ишкана / мекемелердин ишине активдүү катышышаы?
7. Бүтүрүүчүлөр менен колледждин программасынын күтүлүүчү натыйжалары оюнча талкуулар уюштурулабы?
8. Сиздин иш кана клледждин бүтүргөн адистиктерге муктаждыгы барбы?
9. Колледжде даярдалып жаткан адистиктердин билим сапатын жогорулатуу үчүн кандай сунуштарыңыз бар?
10. ЭББП коллединин күтулүүчүнатыйжаларга жетүү максатында кесике байланышкан кандай тандоо курстарын окутуу зарыл деп эсептейсиз?
Миссия менен таанышуусу
ОшМУ жана ЭББП колледжи жөнүндө маалымат алуу үчүн көпчүлүк катышуучулар колледждин расмий сайтынан жана социалдык тармактардан пайдаланышат. Бул, колледждин онлайн платформага жана маалыматтык ресурстарына активдүү көңүл бурганын көрсөтөт. Бирок, жолугушуулардан жана студенттерден алынган маалыматтардын салыштырмалуу аз бөлүгү бул маалыматты алып жатканын көрсөтөт. Бул колледждер үчүн, миссия жана башка маанилүү маалыматтарды жеткирүү үчүн, сайттарынан жана социалдык медиа платформаларынан тышкары дагы башка маалымат берүү каналдарын жакшыртуу мүмкүнчүлүгү бар.
2. Профессордук-окутуучулук курамдын деңгээли
Профессордук-окутуучулук курамдын деңгээли жөнүндө көпчүлүк (59,1%) студенттер жана бүтүрүүчүлөр «эң жакшы» деп баалашкан. Бул колледждин окутуучуларынын билим деңгээли жана ишмердүүлүгү жакшы деп бааланарын көрсөтөт. Бирок, 40,9% «жакшы» деп баалашы окутуучулардын бир топ муктаждыктарын дагы эске алууга мүмкүнчүлүк берет, алардын квалификациясын жогорулатуу боюнча дагы иш-чараларды киргизүү керек болушу мүмкүн.
3. Материалдык-техникалык базанын деңгээли
Материалдык-техникалык база боюнча көбү (63,6%) колледжди «эң жакшы» деп баалашкан, бул колледждин техникалык каражаттары жана окуу шарттары боюнча жакшы жыйынтыктарды көрсөтөт. Бирок, 22,7% «жакшы» жана 13,6% «орто» деп жооп бергендер, колледждин дагы өзгөчө жактары бар экенин жана бул багытта дагы иш алып баруу керек экенин билдирет.
4. Жетекчиликтин жана окутуучулардын ишкана жана мекемелер ишине катышуусу
Колледдин жетекчилиги жана окутуучулары ишкана жана мекемелердин ишине активдүү катышып, студенттерге иш тажрыйба алууга мүмкүнчүлүк түзүп жатат. Бул (95,5% ооба) колледждин чын эле ишканалар менен байланышты жакшы уюштурганын жана студдентерге практикадан өтүү мүмкүнчүлүгүн берүүгө активдүү катышканын көрсөтөт.
5. Бүтүрүүчүлөрдүн муктаждыктары жана сунуштары
Бул сурамжылоодон алынган жооптор, ОшМУнун жана ЭББП коллдежинин бүтүрүүчүлөрүнүн муктаждыктарын жана сын пикирлерин эске алуу маанилүү экенин көрсөтүп турат. Катышучулардын 95%, колледждин бүтүрүүчүлөр менен байланышты жакшы уштурганынын жана студентерге практикадан өтүү мүмкүнчүлүгүн берүүгө активдүү катышкандыгын көрсөтөт.
6.Адистиктердин билим сапатын жогорулатуу үчүн сунуштар
Студенттер жана бүтүрүүчүлөр билим сапатын жогорулатуу үчүн практикалык сабактарды көбөйтүүнү, мугалимдердин квалификациясын жогорулатуу курстарын өткөрүүнү, студенттердин сабактарга үзгүлтүксүз катышуусун камсыз кылууну сунушташкан. Бул практикалык билимдин маанилүү экенин көрсөтөт жана теориялык билимге караганда тажрыйбалык билимдерди күчөтүүнүн маанилүүлүгүн баса белгилейт.
7.Колледждин адистиктерге муктаждыгы
Колледждин бүтүргөн адистиктерине ишканалардын 54,5% муктаждыгы бар экенин билдиришкен. Бул колледждин даярдаган адистиктери иш рынокто өз ордун тапканын көрсөтөт. Ошону менен бирге, 45,5% «жок» деп жооп бергендер дагы болушу, айрым адистиктердин рынокто талап аз экенин билдирет.
8.Колледждин программасынын натыйжалуулугун жогорулатуу үчүн сунуштар
Студенттер жана бүтүрүүчүлөр курстарды англис тилине жана күчтүү мугалимдерге багыттоо керек деп сунушташкан. Бул тенденция боюнча, билим берүү системасынын глобализациясына жана англис тилин үйрөнүү мүмкүнчүлүктөрүнүн көбөйүшүнө өзгөчө көңүл бөлүү керек экенин көрсөтөт.
Жыйынтык:
ОшМУ жана ЭББП колледжи жалпы өз ишмердүүлүгүндө бир топ ийгиликтерге жетишкен, анткени көпчүлүк студенттер жана бүтүрүүчүлөр колледждин билим берүү сапатын жогору баалашат. Мындан ары колледжге ылайыктуу жакшыртуулар сунушталат, алар теория менен практика арасындагы баланс, окутуучулардын квалификациясын жогорулатуу, жана дүйнөлүк деңгээлдеги адистиктерди даярдоо үчүн заманбап билим берүү ыкмаларын ишке ашыруу керек.
Алсыз жактар (W):
Маалымат берүү каналдарынын чектелиши:
Миссия тууралуу маалымат алуу үчүн көпчүлүк студенттер колледждин сайтынан
жана социалдык тармактардан пайдаланышат, бирок жолугушуулар менен аз гана
студенттер таанышкан. Бул колледждин миссиясын жана максаттарын жеткирүү
каналдарын жакшыртууга мүмкүнчүлүк бар экенин көрсөтөт.
Кээ бир адистиктерге ишканалардын муктаждыгынын аздыгы:
45,5% катышуучулар колледждин даярдаган адистиктерине ишканалардын муктаждыгы жок деп эсептешкен. Бул айрым адистиктердин рыногунда өтө аз талап бар экенин билдирет.
Теориялык билимге басым жасалган:
Студенттер жана бүтүрүүчүлөр көбүрөөк практикалык сабактарды жана тажрыйба ала турган курстарды талап кылышууда. Теориялык сабактарга караганда практикалык билимдерди күчөтүү керек экендиги белгиленген.
Мүмкүнчүлүктөр (O):
Интернационалдык билим берүү:
Англис тилин жана глобалдык билим берүү системасын киргизүү колледж үчүн чоң мүмкүнчүлүк болуп саналат. Бул мүмкүнчүлүк студенттерди дүйнөлүк иш рыногуна даярдоо үчүн маанилүү.
Практикалык билимдерди күчөтүү:
Студенттердин сунуштары боюнча практикалык сабактарды көбөйтүү, мугалимдердин квалификациясын жогорулатуу аркылуу билим берүү сапатын дагы да жакшыртууга мүмкүнчүлүк бар.
Инновациялар жана жаңы адистиктер:
Бул убакта инновацияларды, жаңы технологияларды жана адистиктерди киргизүү менен колледждин программаларын жаңыртууга жана ишкана менен дагы тыгыз байланыш түзүүгө мүмкүнчүлүктөр бар.
Коркунучтар (Th):
Иш рыногундагы өзгөрүүлөр:
Колледж даярдаган адистиктерге ишканалардын муктаждыгы айрым учурларда төмөндөп кетиши мүмкүн. Бул иш рыногундагы өзгөрүүлөргө даяр болууну талап кылат.
Кошумча укуктук жана экономикалык чектөөлөр:
Билим берүү чөйрөсүндөгү укуктук жана экономикалык чектөөлөр, ошондой эле билим берүү тармагында жүрүп жаткан реформалар колледждин ишмердүүлүгүнө терс таасирин тийгизиши мүмкүн.
Техникалык жана методикалык жаңылыктарга көңүл буруунун аздыгы:
Колледждин материалдык-техникалык базасы жакшы болгону менен, дагы да методикалык жана техникалык жаңылыктарга көңүл бурулса, анын деңгээли дүйнөлүк стандарттарга шайкеш келе алмак.
Жыйынтык:
ОшМУ жана ЭББП колледжи жалпылап алганда күчтүү жактарына ээ. Бирок, колледждин ишин дагы жакшыртуу үчүн кээ бир алсыз жактарды иштеп чыгуу жана мүмкүнчүлүктөрдү пайдалануу керек. Бул, айрыкча, студенттерге көбүрөөк практикалык билим берүү, глобалдык билим берүү тренддерине ылайык өзгөчө көңүл буруу жана ишканалар менен дагы тыгыз байланыш түзүү аркылуу ишке ашырылышы мүмкүн.